Heb je behoefte aan iemand die met je meedenkt? Die niet bij een zorginstelling werkt en dus onafhankelijke is? Die helpt om je vraag of probleem rondom zorg en ondersteuning onder woorden te brengen? Iemand die naar jou en je naasten luistert? Die je op weg helpt? Iemand die ook mee kan gaan naar gesprekken bij een zorginstelling? Alle mensen en hun familie met een Wlz indicatie kunnen gratis gebruik maken van een cliëntondersteuner.
Wat kan een cliEntondersteuner voor je betekenen?
Cliëntondersteuners werken onafhankelijk van (zorg)organisaties. Zij adviseren niet alleen, zij denken ook mee over zorg en ondersteuning. Er zijn diverse specialisten op het gebied van ouderenzorg en (complexe) verstandelijke of meervoudig gehandicaptenzorg. Maar ook op: inclusie, mentorschap en bewindvoering, PGB, aanvragen Wajong, Participatiewet, aanvragen hulpmiddelen, WMO/Jeugdwet, Meerzorg en Extra Kosten Thuis (EKT), orthopedagogiek, GGZ, Zorg en Onderwijs.
Waar kan ik een cliEntondersteuner vinden?
Er zijn verschillende manieren om cliëntondersteuning te krijgen. Je leest er alles over op deze website: https://www.regelhulp.nl/clientondersteuning/. Voor ‘t Homerushuis kun je terecht bij Dorien Kloosterman. Dorien werkt voor ClientondersteuningPlus. Het is niet verplicht om voor Dorien te kiezen. Je mag kiezen wie je wilt. Het is wel zo dat Dorien goed op de hoogte is van alles wat we willen bereiken met ‘t Homerushuis. Zij is te bereiken via dorien@clientondersteuningplus.nl of 06-46291032.
Dus wil je onafhankelijk, deskundig en gratis advies over de zorg in ‘t Homerushuis, maar ook over andere zaken zoals Wajong, rechtsbescherming, PGB, nu of in de toekomst? Dan kun je bij Dorien terecht! Als je op haar foto klikt stelt zij zich even voor.